97 % sokong jenama Malaysia, pacu perniagaan tempatan
Shopee Affiliate telah menunjukkan sokongan yang teguh terhadap jenama Malaysia, dengan 97 peratus daripada ahli affiliate menyatakan minat yang mendalam untuk menyokong penjual tempatan.
Tue Nov 19 2024
Festival MAROI 2024 bantu jenama Malaysia tembusi pasaran Thailand
Festival MAROI (Malaysia Aroi) 2024 dijangka menjana nilai jualan kira-kira 40 juta Baht (100 Baht = RM12.93) sepanjang empat hari festival tersebut.
Fri Nov 01 2024
Petronas, Maybank diiktiraf jenama paling bernilai dari segi persepsi kemampanan
Penting bagi jenama terbesar dan terkenal di negara ini mengambil peranan utama dalam memacu tindakan untuk seluruh industri dan bersikap menyokong.
Wed Feb 22 2023
KPDNHEP ketengah 14 syarikat francais Malaysia di Indonesia
Sebanyak 14 syarikat francais Malaysia menyertai misi perdagangan ke Indonesia yang diterajui oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP).
Sat Aug 06 2022
Misi perdagangan ke Jeddah bantu pengembangan jenama Malaysia di Timur Tengah
Malaysia menjalankan misi perdagangan francais ke Jeddah, Arab Saudi, untuk membantu pengembangan jenama Malaysia ke Timur Tengah.
Tue May 10 2022
PKS digesa mohon sijil Logo Kebangsaan Jenama Malaysia - MITI
Timbalan Menteri, Datuk Lim Ban Hong berkata pensijilan itu penting dalam usaha untuk melonjakkan reputasi negara di peringkat dunia.
Fri Feb 11 2022
Alibaba buka pejabat di Malaysia
Pejabat baru itu akan bertindak sebagai penghubung kepada rakan niaga sedia ada dan membantu jenama Malaysia, peruncit, ahli perniagaan
Fri Jun 15 2018
TNB duduki tempat keenam dalam senarai jenama terbaik negara
Ini bermakna dua tahun berturut-turut TNB memperbaiki kedudukan dari tempat kelapan pada 2015 kepada ketujuh tahun lalu, dan sebagai jenama Malaysia keenam paling bernilai pada 2017.
Sun Dec 17 2017
Pengurusan Suria KLCC perlu main peranan promosi jenama Malaysia - KJ
Khairy berkata ini bukan kali pertama jenama dari Malaysia dipaksa pindah atau diusir keluar daripada Suria KLCC.
Wed Feb 18 2015
WEF: Strategi negara naikkan jenama Malaysia, ASEAN tercapai - Mustapa
Strategi negara untuk menaikkan jenama Malaysia dan ASEAN dalam kalangan pemimpin elit pelbagai sektor disifatkan tercapai dalam WEF kali ke- 45 ini.
Sun Jan 25 2015
Hidaya Abaya 'High Fashion' pertama Malaysia
Dilahirkan di Malaysia, abaya dan aksesori Hidaya dibuat di Abu Dhabi dan Dubai. Kreativitinya yang unik bakal membuat jenama Hidaya menggoncang dunia penggemar abaya di seluruh dunia.
Tue Oct 07 2014
Kembali kepada Rukun Negara - Kurup
Rukun Negara adalah jenama Malaysia bagi perpaduan nasional dan ia merupakan tanda evolusi rakyat sebagai sebuah negara.
Sun Feb 09 2014